HOW TO: Elastisch armbandje met gebruik van Elastiek (0.6mm)
Rek je elastiek een beetje uit zodat hij niet zo uit lubbert met het dragen. Voor deze armbanden gebruik ik de maat 0.6mm in combinatie met een big eye needle. Doe je naald op je elastiek, laat hem een beetje overhangen, rijg je kralen over de naald en schuif ze door naar je elastiek. Ik vind het fijn om gewoon op de rol te rijgen, zo kun je de kraaltjes niet kwijtraken tijdens het rijgen. Zodra je kraaltjes erop zitten en je hebt de juiste maat. Haal je je naald ervan af en zorg je dat het materiaal op 1 elastiekje zit. En stukje waar je naaldje heeft gezeten is altijd iets beschadig, uit voorzorg knip ik dit eraf. Knip het gedeelte los van je rol elastiek zodat je nog genoeg ruimte hebt om te knopen.
Hierin gaat een platte knoop. Een platte knoop is eerst links over recht en dan recht over links. Vervolgens herhaal je deze knoop. Dus nogmaals links over rechts, aantrekken. En als laatste nog een keer rechts over links.
Knip je elastiek af bij het knoopje en doe er een druppeltje sieradenlijm op.
Zorg dat je met het rijgen begint of eindigt met de kraal met het grootste gat. Je kunt nadat je lijm op het knoopje hebt gesmeerd de knoop proberen in een kraal te trekken. Dit lukt soms wel, en soms niet. Wees voorzichtig met het trekken want je wilt je armband natuurlijk niet kapot trekken.
*de ovaal gevormde glaskralen staan helaas niet op de website, aangezien de mix te variërend is. Indien je deze erbij wilt kun je de TAF2405 2X bestellen en even laten weten dat je de ronde en ovale wilt in een mix zo goed mogelijk matchen bij de andere kralen. Ik zal dan mijn best doen om een leuke combi te maken maar geen garanties.



